Planering del 1
Nu börjar detaljerna för 2008 års cykeltur klarna. Om knappt en vecka startar vi på Gustav Adolfs tog i Malmö, närmare bestämt lördagen den 19:e april. Efter cirka 125 mil genom ett förhoppningsvis vårligt Sverige planerar vi att avsluta i Sundsvall den 16:e maj. Då har vi i maklig takt tagit oss fram på småvägar och cykelleder. Från Falköping upp till Sundsvall följer vi i stort sätt Sverigeleden. Mellan Tranemo och Falköping finns en lokal cykelled som kallas Ulricehamnsleden. Från Malmö upp till Tranemo är det några småsnuttar vi kan följa Sverigeleden och i övrig försöker vi välja småvägar som ändå är asfalterade och inte allt för backiga. I en annan artikel (Planering del 2) kan man läsa om vilka orter vi planerar att övernattningar i, hur långt det är mellan dem om man följer vår rutt.
Det man just nu kan se på kartan nedan, är bara en mycket grov bild av hur vi tänker cykla. Google maps tillåter inte allt för mycket detaljer. Under själva cykelturen kommer vi att beskriva mer detaljerat och visa upp delkartor, så att de som eventuellt blir sugna har möjlighet att se hur vi cyklat.
Kartan är redigerad i google maps och sedan är den exporterad hit. Den innehåller en del av de egenskaper man normalt hittar på Google maps som exempelvis:
- Om du pekar med musen på kartan och trycker ner vänster musknapp kan du dra omkring kartan för att få en annan vy.
- Med hjälp av reglagen i övre vänstra hörnet kan man zooma in och ut på kartan för att se mer/mindre detaljer
- Det går också att dubbelklicka på den del av kartan du vill se mer detaljer på
- I övre högra hörnet kan du välja om du vill ha kartvy, satellitvy eller lägga in terrängdetaljer
Lämna ett svar